تمرین تنفس

چند تمرین فیزیکی برای تنفس صحیح (قسمت اول)

------------

برای اینکه بدانید تنفس صحیح چگونه دربدن شکل می گیرد ، به پشت خوابیده و به صورت طبیعی نفس بکشید و در هنگام تنفس تمرکز کنید که چگونه بدن شما به صورت خودکار وطبیعی کار تنفس را انجام می دهد.

مزیت به پشت خوابیدن و نفس کشیدن این است که ، در این حالت دیافراگم نسبتاً کامل  بالا و پایین می رود و نفس کشیدن عمیق می باشد.

برای درک این موضوع می توانید پس از انجام چند دقیقه تمرین  ، به صورت ایستاده تنفس نمایید.

مشاهده خواهید کرد که وضعیت مانند قبل نخواهد بود.

-----------

برای اینکه بدانید ماهیچه ها و دیافراگم در هنگام تنفس چگونه کار می کنند می توانید از لهله زدن یا نفس نفس زدن استفاده نمایید.

چندین مرتبه پشت سر هم عمل دم و بازدم را انجام  دهید . توچه کنید که مدت زمان این تمرین باید کوتاه باسد تا دچار مشکل نگردید.

----------

راست ایستاده و سعی کنید به صورتی نفس بکشید که احساس نمایید ، هوا به انتهایی ترین نقاط شکم شما فرو می رود ، مانند آه کشیدن

در این تمرین باید ماهیچه های شکم تان را رها کرده و ازاد بگذارید تا کارخودشان را انجام دهند .در این جا احساس می کنید که شکم شما دارد باد می کند یا بیرون می زند .چون در عمل دم دیافراگم پایین می رود لذا این وضع طبیعی است .

در حالت ایستاده که عمل باز دم صورت می گیرد ، هوا را به آرامی خارج کنید ، متوجه خواهید شد که ماهیچه های شکم به طرف داخل حرکت می کنند . باید اجازه  داد این مجموعه  حرکات بنا به طبیعیت بدن انجام شود .می توانید دست ها را روی شکم قرار دهید تا بهتر این تمرین را درک کنید .

سالی که نکوست از بهارش پیداست

خدا امسال را به خیر بگذارند.

اول استاد تجویدی ، بعد هم استاد همایونپور .....

تسلیت باد .....